Conversie Audit
De conversie audit is een quick scan op jouw website, webshop of app. Ik kijk naar de drempels die je nu opwerpt voor je bezoekers en hoe je ze (nog) beter kunt motiveren om tot actie over te gaan. Dat doe ik aan de hand van de volgende 4 stappen:
Intake
We beginnen eigenlijk altijd met een (telefonische) intake. Zo kunnen we elkaar een beetje leren kennen. Tijdens de intake gaan we dieper in op jouw situatie, je wensen, doelen en belangrijke aandachtspunten in de journey van je bezoekers.
Quick Scan
Na de intake ga ik daadwerkelijk aan de slag met de quick scan. Ik doorloop je hele customer journey en ga op zoek naar alle mogelijke manieren om de gebruikerservaring en conversie te verhogen. Dat doe ik aan de hand van toepassingen uit de psychologie, conversie heuristieken, je webanalytics en natuurlijk mijn ervaringen bij tal van andere bedrijven.
Adviesrapport
Het resultaat van de audit is een concreet en toepasbaar adviesrapport. In dit rapport beschrijf ik, per fase in de customer journey, de belangrijkste drempels, pijnpunten en verbeteringen. Je kunt er direct mee aan de slag. Vanzelfsprekend spreken we het advies ook samen door, zodat ik kan toelichten waarom ik tot deze adviezen ben gekomen en we al je vragen door kunnen nemen.
Nazorg
Nu ben je lekker aan de slag met het stap voor stap verbeteren van de ervaring van je bezoeker. Natuurlijk blijf ik beschikbaar voor vragen of extra toelichting. Zo schakel ik desgewenst met je designer of webdeveloper om de optimalisaties zo goed mogelijk in de praktijk te brengen. Vaak praten we na een quick scan ook door over A/B testen, waarmee je de optimalisaties kunt valideren en dus zeker weet dat ze waarde toevoegen voor jou en je bedrijf.